سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 در ساعت 12 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رینگ ها یکی از اولین تصمیم افرادی بوده که می خواهند خودروی خود را به مدلی اسپرت تبدیل کنند. به همین دلیل یکی از سریع ترین روش برای تغییر ظاهر خودرو به یک خودرو ی اسپرت اضافه کردن رینگ می باشد. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

رینگ ها در شکل های متفاوتی تولید می شوند و از این رو باید مدلی را انتخاب کرد که مناسب چرخ خودروی شما باشد.رینگ ها نقش مفیدی در افزایش عملکرد برای تبدیل شدن به نمونه اسپرت دارند. یک سوال اینجا مطرح می شود که کدام نوع رینگ برای تهیه مناسب تر بوده و باید آن را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

زمانی که به فروشگاه لوازم اسپرت مراجعه می کنید با انبوهی از رینگ ها رو به رو می شوید و باید انتخاب خود را به یک رینگ فانتزی محدود نمایید.  باید توجه داشت که ماشین شما یک سدان بوده یا شاسی بلند. به همین دلیل انتخاب رینگ براساس نوع اتومبیل نیز بسیار حایز اهمیت است و باید مدلی انتخاب شود که شایسته اتومبیل شما باشد.

اطلاعات مفیدی که باید درباره ی رینگ  دانست :

ساختار

رینگ ها دارای ساختار متفاوتی هستند به شکلی که در وزن، ابعاد و طرح متفاوت به فروش می رسند.

رینگ های آلومینیومی

رینگ های آلومینیومی یکی از رایج ترین نوع رینگ محسوب می شوند و در اکثر خودرو ها نیز می توان مشاهده کرد. رینگ های آلومینیومی از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند و به همین دلیل ریخته گری گرانشی روند اساسی تری نسبت به ریخته گری فشار پایین به شمار می رود. بنابراین در این روش اجازه می دهد تا رینگ متراکم تری را مشاهده کنیم و عمده تولید رینگ ها نیز به همین دو روش تقسیم می شود.

فرم تولید رینگ ها

تولید فرم اولیه رینگ ها ابتدا با فشار کم ریخته گری انجام می شود ولی به مرور زمان از طریق فشار و حرارت بالا شکل بیرونی رینگ را ایجاد می کند.و در انتها شاهد نمونه اولیه یک رینگ هستیم ولی مشابه رینگ های گران قیمت نهایی نیست چون باید کارهای دیگری در قبال آن انجام گیرد.

مزایا: سبک و قوی، قیمت پایین، انتخاب گسترده تر

معایب: دارای محدودیت نسبت به نوع فولادی برای سفارش

رینگ یک قطعه آلومینیومی مدل Monoblock

رینگ مدل Monoblock این رینگ یکی از مرغوب ترین محصولات بوده که کمپانی های موردنظر آن را با آلیاژ آلومینیومی که در صنایع هوا و فضا به کار گرفته می شود، تولید می کند. استفاده از فناوری نوین در تولید رینگ یکی از بارزترین ویژگی  مدل رینگ های Monoblock حساب می شود. رینگ های سبک وزن و متراکم که هزینه مونتاژ آن در پایان بیش از هزینه خرید رینگ در بازار به شمار می رود.

مزایا: سبک ترین نوع رینگ

معایب: قیمت بالا، تعمیر دشوار

رینگ ۲ قطعه مدل forged

در مدل رینگ های forged سازندگان آنها را در دو نوع تولید می کنند. در یکی از آنها دو قطعه رینگ با یک ریخته گری بوده و بخش هایی از لبه چرخانده می شود ولی در نوع دیگر با جوش مرکزی حلقه در پشت رینگ قرار می گیرد. رینگ های ۲ قطعه عمدتا قیمت کمتری در مقایسه با رینگ های ۳ قطعه دارند اما مدل های دو قطعه به وفور در بازار یافت می شوند و مدل ۳ قطعه محدوده کمتری را دربر می گیرند.  رینگ های forged دوقطعه قیمت بالاتری دارند و ارزان نیستند.

مزایا: ارزان ترین رینگ ها، بسیار قوی، سبک

معایب: عرضه محدود، تنوع کم و برخی دیگر

رینگ ۳ قطعه از مدل forged

باتوجه به هزینه بالا قالب، مشکلات کاربری فناوری CAD، رینگ های سه قطعه مدل forged هزینه بسیار زیادی دارند. در این نوع رینگ که شاهد سه قطعه تشکیل دهنده هستیم، محصول از اجزایی چون مرکز، لبه بیروین و حلقه داخلی تشکیل می شود تا ساختار رینگ را کامل سازد. بعضی وقتها رینگ های سه قطعه با آلیاژ آلومینیوم ایجاد می شوند. این نوع رینگ ها نه تنها ارزان قیمت محسوب شده بلکه کیفیت پایینی داشته و در وزن نیز ایده آل می باشد.

مزایا: طیف وسیع، سادگی تعمیر، انتخابی برای ثروتمندان

معایب: عملکرد پایینتر از انتظار و ساختاری قابل توجه

انتخاب ابعاد درست رینگ

زمان خرید یک رینگ جدید سعی کنید آن را مطابق با استاندارد چرخ ماشین خود خریداری کنید. برای مثال کامارو دارای هاب چرخی ۵*۱۲٫۰۷ اینچی بوده که نشان می دهد در یک دایره دارای پنج پیچ با قطر ۱۲ میلی متریست. اکثر سازندگان در حال ساخت رینگ خود براساس دو الگو رایج هستند. به طور مثال یک چرخ با یک الگو پیچ ۴-۱۰۰/۱۱۴٫۳ شامل ۸ مهره می شود و هر دو هاب چرخ نیز به ترتیب ۱۰۰ میلی متری و ۱۱۴ میلی متری بوده که باید متناسب با آنها باشد.

یکی دیگر از پارامترهای اندازه رینگ است که قطر رینگ در اینچ را شامل شده و به معنای قرار گرفتن رینگ درون تایر می‎باشد. نام گذاری قطر برای هر دو لبه و لاستیک باید ارزشی یکسان داشته باشند. به طور مثال یک تایر ۱۷ اینچی باید روی لبه ۱۷ اینچی قرار گیرد. همچنین بررسی کنید که سازندگان تایر شما چه عرض حاشیه ای را پیشنهاد کردند. بهترین تعادل همان توصیه تولیدکننده می باشد که شما را به ابعاد استاندارد می رساند. برای بهبود پیچ و کشش فرمان، بهتر است رینگی با عرض لبه ای در محدوده مورد نظر انتخاب شود. اگر سایز تایر P225/70R15 بوده باید عرض لبه بین ۶ تا ۸ اینچ باشد. البته نوع ۸ اینچ می تواند عملکرد بهتری را به ارمغان آورد. اگر شما به دنبال رینگی با عرض لبه متفاوت هستید بهتر است به این بخش آن توجه فراوانی نمایید.

علاوه بر انتخاب رینگی با الگو پیچ و عرض درست هستید، بایستی  رینگی انتخاب کنید که آفست درستی دارد مگر اینکه شما برنامه دیگری داشته باشید. آفست فاصله از سطح مرکز نصب شده تا سطح مرکز لبه درست است. این اندازه گیری که بر مبنای میلی متر بوده می تواند منفی یا مثبت باشد. آفست از لبه آن چیزی محسوب می شود تایر/رینگ در رابطه با تعلیق مونتاژ و به تولید می رسند. از این رو برای انتخابی درست باید آفست محور جلو یا محور عقب با مشخصات توصیه شده نصب شود. برای چرخ های عقب به مناسبات مثبت و منفی توجه ای می شود ولی در چرخ های جلو این موارد اهمیتی ندارد.

انتخاب رینگی مناسب برای چرخ خودرو اهمیت بسیاری دارد و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. رینگ ها اقسام و انواع متفاوتی دارند و باید به آن توجه فراوانی داشت.

10 / 10
از 1 کاربر

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()